Luahan Rasa Hati

Friday, October 29, 2010

Cerita hari ini.

Julia
Final exam sudah berakhir.
Harap-harap keputusan yang terbaik aku dapat.
dari sini aku belajar satu perkara.
dan aku sedar.

Aku tak boleh begini,
masih dalam kepompong kemalasan.
sebab nanti bagaimana aku nak dapat result
yang gempak untuk SPM ?

Aku kena guna masa yang ada,
untuk aku kejar semua kembali,
pelajaran form 4 yang tak dapat aku kejar.
aku nak padat, dan sedia lebih awal.

Aku tak boleh main2,
bukankah impian aku nak buat,
Walid dan Ummu Bangga ?
Aku akan cuba yang terbaik .
AKU TAHU AKU BOLEH !
jangan biarkan benda yang pernah berlaku,
waktu PMR, yang buat aku menyesal tak sudah,
terjadi lagi, Biarkan pengalaman mengajar aku.

Ya ALLAH, Semoga aku dapat buang sikap malas
dalam diri aku, semoga aku berjaya mencapai,
Cita-Cita dan matlamatku. aminnn..

No comments: