Luahan Rasa Hati

Monday, October 11, 2010

Aku anak walid..

Dari matanya aku dapat lihat kepayahan,
yang terpaksa ditanggung sendiri.
Walau dia tidak tayang kepayahan itu,
aku mengerti beban itu.
Dia cuba untuk puaskan segala keperluan ku,
Walau ada kalanya aku meminta sesuatu,
yang luar dari kemampuannya.
Dia cuba untuk membuat aku sentiasa gembira.
Walau dia sendiri terpaksa bersedih hati.

Walau, dia tidak luahkan dari kata-kata,
Tapi aku dapat lihat,
dari segala apa yang telah dia usahakan.

Dia seorang yang bertanggungjawab,
dari situ aku belajar menjadi yang Terbaik,
Dia seorang yang penyayang,
dari situ aku belajar menjadi prihatin terhadap orang lain.
Dia seorang yang berdikari,
dari situ aku belajar menjadi pemurah.
Segalanya aku belajar dari dirinya.
Walau kadang-kadang agak susah untuk aku fahaminya,
namun sebenarnya ,
dia ingin aku belajar dari situ,
sesuatu yang baru.

Terlalu banyak pergorbanan,
yang telah dia lakukan untukku,
Tidak sempat untuk ku bilang.


Bila aku sakit,
dia cuba membuat ku sihat,
bila aku sedih,
dia membuat aku ceria.

Dia adalah segala- galanya...
Aku amat menyanyanginya.
Hanya dia satu-satunya aku ada !

ZULKARNAIN SUHAIMI. (MY WALID) ♥♥






No comments: