Luahan Rasa Hati

Tuesday, October 11, 2011

Senyuman itu milik aku ...

Setiap Hari aku menanti kau senyum ,
senyuman kau buat hari ku jadi lengkap .
dan aku tahu kau akan beri senyuman itu pada aku .

tapi ............................
itu cerita dulu .
sebelum apa berlaku yang antara kita.

kini .
payah sekali senyuman itu dapat ku lihat di bibir manismu .
yang perolehi hanya jelingan tajam ,
dan mulut yang hanya mahu memaki .

Satu malam ,
aku mengambil kesempatan .
mencuri masuk kedalam bilikmu .
waktu itu kau sedang nyeyak tidur .
dibuai mimpi indah .
dan detik itu .
aku dapat lihat senyuman itu .

Tanpa berlengah lagi .
aku mengikat kaki dan tanganmu di sudut katil .
dengan pantas aku mengeluarkan sebilah pisau .
kau masih tersenyum ketika itu .
aku rindu mahu melihat itu .
dengan samar-samar cahaya bulan .
aku mencuri senyuman itu .

pagi itu kau bangun dengan melihat .
senyuman kau sudah hilang .
kerana ianya sudah menjadi milik aku .......



#Rindu nak Lihat Senyuman Dia ! Tapi malang , tak akan pernah
wujud lagi . Dia benci aku ...

No comments: