Luahan Rasa Hati

Thursday, June 2, 2011

bila cinta itu kembali ...

Untitled

kau dah pernah dilukai .
kau juga yang di tinggalnya dulu .
kenapa sekarang .

aku: kau mahu kembali pada dia? apa kau tak takut di kecewakan lagi ?

dia: tapi dia kembali , maknanya dia sayang aku lagi ..

aku : kau pasti ? atau sebenarnya dia kembali hanya nak menyakitkan hati kau kembali ..

dia: aku tahu dirinya tak mungkin akan begitu lagi ..


beberapa minit kemudian .....

dia : Dia hanya singgah sebentar. untuk khabarkan padaku , bahawa dia telah bertemu
dengan kekasih hatinya .. (menagis semahunya)

aku: Sudah aku bilang , kau bersabar. Dengar nasihat aku , jika cinta itu kembali , jangan terus kau meratapnya dan meraihnya . sabar dulu , cubaan kedua lebih getir dari mula-mula kau kenal dulu . jangan rungsing , belajar dari silap kau ini .


Itulah kita, bila orang yang pernah kita sayang itu kembali . kita jadi celaru , kelam tak tahu apa langkah seterusnya . Dan akhirnya, kau kecundang untuk keberapa kalinya. Jangan gopoh, atau cepat kau menerima. Ingat kembali, silap yang pernah dilakukan dulu . kenapa dia tinggalkan kau , untuk alasan yang tidak munasabah ? jangan kau beri peluang padanya lagi . ingat pesan ku , kerana aku pernah laluinya itu . aku tak mahu , silap itu dirasai kalian . ianya perit cukup terseksa. namun itulah manusia, selagi tidak merasainya sendiri. Selagi itu kau tak serik .

untuk terakhir kalinya . Bila cinta itu kembali , kau diam dan biar ianya berusaha meraihnya kembali ... :)




No comments: