Luahan Rasa Hati

Saturday, December 25, 2010

ini hanya sebuah cerita biasa ..

Im a rabble!
Apa yang berlaku sepanjang 2010 ini,
banyak mencabar naluri aku sebagai seorang wanita.

Terlalu banyak telah aku pelajari,
dari sekecil-kecil perkara.
Hingga seberat-berat hal yang aku kena tempuh.

Aku tak mahu merungut,
ini kerja TUHAN,
aku tiada kuasa untuk mempersoalkannya.

Aku lagi berterima kasih pada-MU,
kerana dengan ujian ini,
aku akan menjadi lebih matang..

Im a rabble!
Ini jalan cerita yang telah tertulis.
aku hanya pelakon,
pelbagai watak aku terpaksa terima.

kadang-kadang aku menjadi ganas,
ada kalanya aku baik berlaka.
bagi yang tidak mengenali aku .
dia akan kata ku gila.

namun ini aku.
wanita yang selalu emosi .
Pelbagai emosi aku tonjolkan.
harap kau mengerti.

kerana aku mudah terasa

namun aku bukan lemah

sekadar ingin kau tahu hati ini mudah tercalar.


Bila aku tak tahu nak luahkan pada siapa,

titisan jernih mengalir dari mataku

kerana itu cara untukku

meluahkan perasaanku

supaya hatiku tenang kembali.

maka fahamilah kecerewetanku ada sebabnya...



Downtown unicorns




No comments: