Luahan Rasa Hati

Saturday, October 23, 2010

mungkin ini...

Aku tertanya kenapa mereka bersikap begitu ?
munafik tahu, kau tahu hukum kau tahu balasan yang bakal kau terima,
tapi kau berkata-kata seolah-olah kau mempersendakan agama.
Mungkin kau tak sedar, tapi kau dah belajar,
dalam subjek agama bab Larangan mempersendakan islam.

Kau orang islam bukan ?
atau kau keturunan islam, sbb mak bapak kau islam kau pun terpaksa macam tuh ke ?
MasyALLAH, kalau itu dah terlintas dalam hati kau.
aku tak tahu nak cakap apa.
yang paling aku tak puas hati,
bila kau bersuara perlakuan orang tentang ini haram, maksiat, tak tutup aurat!
tapi kau PANDAI CAKAP! kau buat ? tak bukan.
kau dedahkan rambut kau yang tak seberapa tuh, kau pkai seluar pendek bejalan tanpa perasaan malu, tapi kau bersuara seolah-olah kau ahli ulama terkenal. aku mara sbb aku ORANG ISLAM, dan aku pantang bila kau mempersendakan agama. Aku tak nak tegur kau, sbb kau bijak, kau ada akal, kau lagi pandai bicara tentang hukum hakam nieyh kan. Tapi HANYA PANDAI CAKAP, LAKSANAnya Entahlah weyh..

Aku harap korang kembali lah bertaubat, bukan TAU BUAT je!
pintu Taubat itu sentiasa terbuka,
sesungguhnya, ALLAH SWT itu maha PENGAMPUN dan maha PENERIMA TAUBAT.
kau tahu tak dosa orang yang tahu hukum tentang apa yang salah tapi masih melakukan kesilapan itu, ADALAH DOSA BESAR yang berlipat kali ganda.
contoh, kau tahu solat itu salah jika tinggalkan, semua orang islam tahu hukum ini!
tapi kalau kau masih tinggalkan... Wallahu' alam..

p/s: nasihat untuk diri aku sendiri, dan kepada kalian juga, sesungguhnya kita manusia selalu terlupa oleh itu saling lah kita ingat-mengingati... :)

No comments: