Luahan Rasa Hati

Friday, October 15, 2010

fahamlah!


-beinspired


Cukup mereka masih ada!
masih ada yang meyokong aku,
masih ada yang memahami niat baik aku,

bukan macam mereka,
yang tahu menyalahkan orang,
tapi bersuara sumbang dibelakang,
apa kah manusia sebegitu ?
tak nak mengaku..
kononnya dia baik.
tapi kalau ianya hanya topeng ?

nak orang hormat kau ?
kau cukup hormati yang lain ?
kalau tahu memilih menghormati baik tak payah.

aku marah.
tapi aku taknak gaduh dengan mereka.
kalau kau membaca,
harap kau sedar.
kita manusia biasa,
jangan ingat kau tahu segalanya.
ALLAH MAHA ADIL,
MAHA BIJAKSANA,
MAHA MENGETAHUI,
MAHA MENDENGAR..

aku tahu apa aku buat,
aku tahu ianya betul!
kau tahu apa ?
kau di situ, waktu kejadian ?
tak ade kan ?
jadi jangan nak membuat andaian yang salah,
kau tak tahu kebenaran tapi kau cakap, ITU FITNAH !
kau tak tahu cerita tapi kau bercerita, ITU MENGUMPAT!
kau tahu hukum agama bukan ?
jadi fikirlah.
aku cuma buat yang terbaik!
untuk AKU, DIA, KAU dan MEREKA!!

No comments: