Luahan Rasa Hati

Wednesday, May 1, 2013

Bukan Cinta ...



Benar aku bukan cintamu ,
cuma sekadar temanmu ,
dikala kau duka dan ketawa ,

tapi adakah itu bermakna,
kau harus perlakukan aku begini ?
aku terasa di asingkan dari hidup kau.
seolah tiada nilai hubungan ini ,
aku diam ,
aku cuba senyum depan kau ,
tapi dalam hati aku ?
sakit ,
sedih ,
kecewa ...


dulu waktu kau tiada ,
aku tabah hadapi semua ,
sungguh benar waktu itu rasa kehilangan .
saat kau kembali ,
aku fikir kau dah bersedia untuk bersama ,
berpimpin tangan dengan aku dan fokus untuk berjuang mencapai cita-cita .
namun aku silap ,
kuasa cinta lebih mengatasinya ,
aku bukan tak suka kau dan dia ,
cuma ............................................................................................................................
aku tak tahu kenapa .
aku tiada jawapan itu ,
puas aku cari .
tapi entah .

sekarang .
aku pilih untuk diam dan menerima .
perjuangan harus diteruskan ,
dan sekarang aku sedar .
tanpa kamu jua aku mampu ....