Luahan Rasa Hati

Friday, May 25, 2012

sungguh dia bersungguh !



Dua hari lepas ,
semasa di talian bersama si dia.
tetiba dia meminta sesuatu yang aku tak suka lakukan .
aku jadi bosan !
bosan dengan permintaan itu .
jadi aku diam dan tak bersuara di dalam talian ..

dia fikir aku sudah terlelap .
dia marah .
dia hantar pesanan ringkas ,
meluahkan ke tidak puasan hati .
aku diam , aku senyum !

dia masih tidak puas hati ,
dia terus-terusan menghubungi aku ,
sebab dia tahu aku tak akan tinggalkan dia begitu .
aku tak sampai hati , aku angkat dengan penuh rasa dingin .
dia marah aku tidur , aku diam .
dia bengan dia matikan panggilan .
selepas itu , habis semua luahan dia hantar melalui pesanan ringkas!
jadi aku balas , dengan segala sebal di jiwa .
aku luahkan apa yang aku tak suka .
dan dia terdiam , dia menyesal .

dia telefon semula .
menyesal , menagis dan meminta maaf !
aku nampak kesungguhan dia .
sunguh nampak !
kau tak nampak , jadi kau diam dan jangan mengkritik atau bilang aku gila ..

#sekian

No comments: