Luahan Rasa Hati

Thursday, May 24, 2012

Kehidupan ini ..



Sejak aku dikeluarkan dari kurungan setelah 9 bulan terperangkap dalam perut mak aku , 
aku di besarkan dengan penuh kasih sayang . 
Ayah aku sangat menjaga segala keperluan aku . 
aku di jaga rapi dan di beri segala apa yang aku mahu . 

Aku punya adik beradik yang sangat pelik dan menjengkelkan . 
namun aku bersyukur mereka menerima apa adanya aku . 
mereka sayang aku ,walaupun setiap hari mereka kutuk aku . 
aku tahu ianya hanya sekadar gurauan . 

Dan selama aku bernafas , 
aku merasai terlalu banyak cabaran dan dugaan , 
dan mereka setia berada di samping aku . 
jadi aku gembira .. dan sangat bahagia kerana ada keluarga yang sempurna. 

Selama ini aku mencari cinta, 
dalam pencarian itu aku kenali pelbagai reaksi , 
ternyata tiada yang melekat lama . 
sebab aku tak pernah ambil serious . 
kini aku telah temui , 
seseorang yang banyak mengajar aku erti cinta . 
jadi aku harus menghargai dia . 
terima kasih kerana menerima aku , 
terima kasih kerana mencintai aku sepenuh hatimu ..
dan aku telah anggap dia seperti ahli keluargaku ,
 sebab itu aku tak takut ! 
kerana dia akan menerima apa adanya aku . 

jadi ini kehidupan . 
aku punya keluarga, 
aku punya teman , 
dan aku punya si dia . 

cuma , 
aku masih dalam perjalanan menuju cita-citaku . 
dan aku harap yang terbaik ... 

No comments: