Luahan Rasa Hati

Saturday, March 3, 2012

Masa ...


Beberapa hari lalu , 
pengakhiran cerita ditaska. 
tidak perlu lagi menghadap tagisan si kecil . 
ragam kanak2 yang comel . 
celoteh mereka yang tak habis2 dengan persoalan ... 
sungguh akan aku rindu detik itu . 

Beberapa jam lalu ... 
aku bertemu kamu . 
teman yang lama tidak ku temui . 
melepas rindu . 
walau dari riak mukanya seperti menyimpan satu rasa. 
tidak aku peduli.
yang aku tahu rindu dapat di ubat . 
perkara lepas tak perlu dikenang .. 

Beberapa minit lalu . 
impian untuk memasuki kelas memandu tercapai . 
walau banyak perdebatan dengan si bapa. 
namun kata putus aku tahu . 
mesti akan tercapai . 
kerana si bapa tak mahu lihat Puteri kesayangannya kecewa .. 

dan ... 
untuk ...

Beberapa saat lalu. 
ingatan terhadap si dia tak pernah hilang . 
rindu semakin menebal . 
cinta semakin bertambah . 
aku pasti dia akan kembali . 
menunaikan janji cinta dulu . 
dan aku akan tetap menanti . 
juga terus bersabar . 
dengan ujian cinta buat kita ini .... 

No comments: