Luahan Rasa Hati

Saturday, December 31, 2011

2011 tinggal kenangan ...


Assalamualaikum,
p/s : post kali ini agak panjang kerana bercerita, 
jalan cerita sepanjang tahun ini secara random . 


Jalan cerita 2011

Pada awal tahun, i'm to excited nak sekolah . 
sebab tahun akhir sebagai pelajar sekolah . 
walau dalam masa yang sama agak cuak untuk SPM . 

Tengah bulan macam aktiviti sekolah aku cembururi . 
untuk terakhir kalinya. 
tahun ini , tahun kegemilangan aku .. 

Aktiviti setiap tahun di sekolah bola jaring . 
Lepas ini dah tak rasa nak ade team lagi . 
maybe akan sambung kat Uni nanti :) 
wahhh tak sabarnya .. 

Masuk pertandigan nasyid . 
Jadi juara kat peringkat Daerah , 
wakil kebangsaan Kalah . 
Okelah tuh ! at least kan ? 

Habis semua aktiviti .
otak terpaksa tumpu pula pada pelajaran.
SPM tinggal berapa bulan . 
masih kurang kesedaran . 
tapi realitinya , aku memang jenis belajar saat2 akhir . 


2011 ini jugak belajar aku kenal kawan  . 
hargai kawan . 
dan buat aku tahu siapa kawan yang sebenarnya . 
orang yang aku tak expect untuk rapat . 
menjadi kawan paling awesome . 
dan sebaliknya berlaku . 
tapi seperti prinsip aku . 
Sekali berkawan , selamanya tetap kawan bagi aku .

Tahun ini juga untuk pertama kali dalam hidup aku , 
dapat membela seekor Kucing namanya NEMON :) 


Cute kan dia ? 
macam tuan dia sekarang . 
kucing ini milik awek abg aku . 
but tanda cinta mungkin :P 
 my mom nak jaga . 
and i'm to excited oke . 

p/s : nama NEMON diberi oleh aku , adalah nama samaran my boy . 
ini gedik. sengaja letak nama itu . 
sebab dapat bayangkan dia yang jauh di sana tuh . 
alahai rindunya awak sayang . HAHA

Dan akhrinya azab tahun ini paling seksa ialah SPM . 
and akhirnya aku dapat lalui dengan hati yang kental . 
semoga apa yang aku lalui itu , 
membawa kejayaan dalam hidup aku . 
aku mahu keputusan yang cemerlang . 
untuk buktikan aku MAMPU! 

aku juga akan rindukan Sekolah , 
uniform sekolah , cikgu sekolah . duduk kelas . 
rakan kelas yang awesome dan annoying . 
semua yang wujud dalam hidup aku sepanjang 2011 ini . 
aku akan rindu dan kenang kamu . 
semoga kita tak Lost Contact yew .. 


Jadi inilah jalan cerita 2011 . 
suka , 
duka, 
tawa ria . 
dendam , 
pergaduhan , 
semua lagi perasaan dan cabaran aku lalui . 
tapi pada detik ini aku masih berdiri . 
kerana dikelilingi insan2 yang sentiasa memberi semangat . 
untuk aku terus ketal . 




Umur 17 . 
telah mampu aku lalui . 
menanti detik ke 18 . 
semoga segala amalan diterima ALLAH swt . 

Dan semoga iman bertambah . 
juga menjadi hamba Allah yang taat pada perintahNya . 
ameen :) 

Selamat tinggal 2011 , 
SELAMAT DATANG 2012 .. 













No comments: