Luahan Rasa Hati

Thursday, October 20, 2011

Kita semua pernah menipu ..

Ibu bapaku mengajarku dari kecil .
menipu itu berdosa,
jangan sesekali kita buat !
Tapi biasalah kita semua akan membesar ,
dan banyak yang kita belajar dari persekitaran kita,

Pertama kali ,
aku masih ingat !
waktu itu aku darjah 3.
menipu tentang jarak rumah kawan .
sebab aku tahu ,
kalau aku mahu pergi jauh-jauh .
parents aku tak akan lepaskan pergi ..

Daripada situ aku terpaksa kata,
rumah dia dekat sahaja .
sedangkan aku harus meredah bukit yang tinggi .
demi nak datang majlis hari jadi kawan aku .

Dan sejak itu tipu itu aku terpaksa buat ,
dan jadikan banyak alasan .
Tapi bukan aku jadikan Hobi .
aku menipu bila terdesak .
demi menjaga hati orang .
untuk buat orang tersenyum .

dan paling penting !
demi kebaikan aku !


#dan sebenarnya aku tipu .
aku tak pernah menipu !


No comments: