Luahan Rasa Hati

Friday, August 5, 2011

Bila waktu telah berakhir ...

"apa benda lah manusia ni tulis? pelik aku, amk buku aku pulak tu, tak tau malu ke? jangan jadikan buku aku sebangai makse oi! apa lah, kalau aku malu lah nak amk buku org. relax je kau? hahahaha :P syabas lah! kau yang tulis benda ni kan? sentap hati aku membacanya, mcm dekat aku je kau tulis ni? aish! --' tak suka aku pun jgn tulis mcm ni. bukan nak burukkan kau, cuma nak bgtau je. jgn amk keperluaan peribadi AKU! KAU igt weh NFZ!!!!!"



# Dulu kita teman , teman yang berkongsi segala cerita suka dan duka .
setiap detik aku mengharapkan kau hadir menceriakan hari aku .
tapi bila aku melakukan silap .
dimana aku bermain dengan perasaan hati sendiri .
aku rasa bersalah dengan perasaan itu .
dan aku tak mahu menanggung rasa ini ,
jadi aku terpaksa korbankan sebuah persahabatan yang indah .

Sejak itu , aku mencari silap dan cara untuk melupakan kau .
malangnya tak berjaya .
dan aku kesal dengan keputusan yang dibuat .
aku cuba mencari cara untuk berbaik semula .
namun perpatah melayu ada mengatakan .
"terlajak perahu boleh diundur , terlajak kata binasa"

Itulah yang berlaku .
aku tak dapat nak pulihkan keadaan seperti dulu lagi.
makin hari aku nampak kau semakin benci kepada aku .
dan benci kau itu buat aku terusan rasa bersalah .
menyesal ,kecewa dan sedih .
setiap masa aku fikirkan cara bagaimana untuk selesaikan masalah kita ini .
pelbagai benda aku cuba explain pada kau .
tapi tiada kefahaman .
apa lagi yang perlu aku lakukan untuk hentikan rasa benci itu .

Dulu waktu hari jadi aku ketika umur 16 tahun .
adalah paling suram .
tapi dengan kehadiran kawan seperti kau .
kau orang pertama yang mengucapkannya .
aku terharu kawan .
Sedangkan pada detik itu kita masih awal dalam persahabatan .
Tapi Sekarang pada tahun ini
ucapan Selamat hari jadi itu tiada lagi .
Bukan sahaja mengharapkan kau orang pertama .
Tapi langsung tiada apa-apa.

Harapan aku hancur musnah .
Aku berserah pada takdir .
malas nak bertengkar atau memberi respon lagi .
kerana nanti ego kau semakin tinggi.
dan tiada penyelesaian .

Kalau betul kau dah benci aku sangat .
Sabarkanlah .
beberapa bulan sahaja lagi .
lepas ini perempuan yang HINA DAN TAKTAHU MALU INI .
tak akan wujud lagi depan kau "A" !
Terima kasih untuk segala- galanya ...
-THE END-


Ya Allah , aku tahu aku sudah melakukan silap ini .
namun sesungguhnya kau mengetahui apa yang cuba
hambamu ini lakukan .
Aku berserah padamu .
sekirannya ini yang terbaik buat ku .
Aku terima dengan Takdir ini "
Amin .

No comments: