Luahan Rasa Hati

Tuesday, May 17, 2011

kisah mula dulu kala ...

♥ ♥ ♥ ✿~†ÈÐÌ'ร GÚRℓ~✿ ♥ ♥

dulu waktu sekolah tadika .
aku tidak hirau siapa guruku .
yang aku fikir hanya mahu bermain ,
apabila datang ke sekolah ..

setelah berada di perigkat rendah ,
aku mula belajar ,
dan menyimpan cita-cita.
mula menghargai jasa guru-guru ku ..
Dari darjah 1 hingga ke darjah 6 ..

Sekarang aku di akhir zaman persekolahan .
aku mula sedih mengenangkan zaman sekolahku .
dan mula berazam untuk menjadi seorang guru .
dengan harapan dapat membalas segala jasa guruku .
dari tingkatan 1 hingga ke tingkatan 5 ..

namun ,
keberatan tetap terasa .
aku rindu dan takut melepaskan zaman sekolah ini .
tapi aku tabahkan hati .

kepada semua guruku ..
SELAMAT HARI GURU .
ku ucapkan ...

Saya Sayang Cikgu Selamanya....
"dari manakah datangnya pohon ? kalau bukan dari benihnya .
dari manakah datangnya ilmu , kalau bukan jasa guruku ... :)


No comments: