Luahan Rasa Hati

Sunday, April 10, 2011

hati ini tidak terbuka lagi ..

Untitled

ada yang menghampiri ,
cuba mencuri hati ini .

tapi diam-diam ,
aku larikan diri .

aku tak bersedia lagi .
aku takut !

untuk beri hati ini lagi .
sebab ianya telah bercantum semula .
bukan senang nak ubat luka .
parutnya tetap ada ,
ingatan juga tak pernah padam ..

aku suka berkawan ,
lelaki perempuan ,
semua aku redah ,
janji kau suka dan terima aku punya cara .

Tapi bila ,
ada satu perasaan ,
yang buat aku jadi tanda tanya ,
terhadap seorang lelaki yang aku berkawan itu,
aku akan fikir .
apa itu ?
adakah cinta ?

aku tak mahu ,
jadi aku renggangkan hubungan .
dengan harapan ,
ianya akan padam secara senyap .

tapi ternyata ,
hati tak mampu .
namun !
aku wanita kuat pendirian .

hati aku belum terbuka ,
untuk Sang Adam yang lain . .




No comments: