Luahan Rasa Hati

Sunday, April 24, 2011

berani bersuara dalam menyebarkan Islam ..

thedailydoses

semalam aku belajar sesuatu .
untuk menjadi "DAIE"
kita harus berani bersuara.

benar .
aku bukan ahli Ulama.
tapi aku punya hasrat untuk menyebarkan islam .

aku juga bukan power dalam menghafal surah dan hadis .
tapi aku berusaha mengingati yang termampu .

aku bukan memakai tudung labuh .
tapi aku menurut kewajiban dalam melabuhkan tudung .

usaha, pengalaman .
serta ilmu .
membuat aku semakin kuat.
dalam menyebarkan agama ALLAH yang indah ini .

Kawan juga orang sekeliling yang membantu .
serta sentiasa disamping ku .
Terima kasih aku ucapkan ..

QS. Aali 'Imran (Ali 'Imran) [3] : ayat 104
[3:104] Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang ma'ruf dan mencegah dari yang munkar; merekalah orang-orang yang beruntung.

P/s : aku punya cara tersendiri dalam berdakwah . Jangan hanya memandang rendah terhadap diriku . walau aku bukan nampak seperti Ustazah . Janji aku punya niat yang Satu . ALLAHUAKBAR ..


No comments: