Luahan Rasa Hati

Monday, March 21, 2011

Terlebih ambil berat...

smartmoney523's reviews - StumbleUpon

kadang-kadang aku pelik dengan manusia,
kenapa BODOH dalam tindakan mereka.

Beruntung seseorang itu ,
bila diri dia di ambil berat oleh orang lain.

kenapa tak hargai .
usaha orang membantu dalam keadaan kita ,
yang sering lupa.

aku dah bosan !
Bila di minta pendapat orang .
dia suruh aku hentikan mengambil berat tentang orang itu.

Tapi macam mana,
aku tak reti,

Tak reti untuk tidak peduli kan orang lain ,
Aku akan tetap ambil peduli...

lifes not hard.

itu aku selalu terkilan ,
kenapa bila aku bagi muka,
orang baling dengan taik ,
tak hargai langsung .

Aku cuma nak membantu manusia.
Tapi ini aku dapat...

macam mana..
aku tak tahu dah nak buat apa.

Kalau ikutkan perasaan,
aku nak maki hamun je.
atau lantak kau lah weyh .

tapi bila keluarga orang itu sendiri,
yang mahu aku bantu anak dia.
macam mana ?

tak akan aku nak lepas tangan.
ini di anggap satu tugasan.
dan aku seorang yang bertanggungjawabb .

aku tak boleh berdiam diri .

Tapi sampai bila aku mampu bertahan ?


........................................






No comments: