Luahan Rasa Hati

Friday, December 31, 2010

Sepanjang perjalanan 2010..

(In the name of ALLAH S.W.T)
When All Thats Left Is You.
Pada awal tahun itu,
aku di uji dengan kepergiaan sahabatku,
ke sekolah berasrama.
Perasaan ketika itu sedih yang amat.
hanya tuhan yang tahu,
namun aku kuatkan diri,
Dengan impian, mereka ke sana untuk mengejar
cita-cita kami..
Aku merelakan Kepergian mereka berdua...

Aurora Borealis.
Tapi aku tidak keseorangan,
Eylia sentiasa bersama disisiku,
Aku masih bisa bertahan.
Namun kesunyiaan masih dirasai.
Walau terpaksa berpisah kelas dengannya.
Aku tabahkan diri berada di situasi baru,
Dimana aku sendri disitu.
Walau aku agak ramah,
Namun ada kalanya aku seorang yang pemalu.


I solemnly swear that I am up to no good
Di dalam kelas itu,
bermula perjalanan mencabar,
pelbagai rintangan aku tempuhi,

Disini..
Aku belajar kenal KAWAN,
Aku belajar kawal PERASAAN,
Aku belajar Jadi BERANI,
Aku belajar Apa itu CINTA,
Aku belajar tentang SEMUA !

Aku hanyut dengan duniawi,
Aku seronok tak terkira.
Aku ALpa dengan dunia ini.....

Magic
Tapi SYUKUR!
ALLAH masih beri peluang untuk aku mendekatkan
diri padanya..

Aku bertemu dengan seorang sahabat,
Yang membimbing aku ke Jalan yang betul.
Banyak yang aku fahami.
Sehingga sekarang kami tak sangka yang kami
akan rapat begini.

Mungkin ini kerana DOAKu,
telah dimakbulkan.
Aku dambarkan seorang sahabat yang boleh membimbing aku
ke JALAN ILLAHI..
Alhamdulilah :)


Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu,padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui (Surah Al-Baqarah ayat 216)

suicidally beautiful.
Aku pasti, apa yang berlaku sepanjang tahun 2010.
Melatih dan mengajar aku menjadi lebih matang,
Aku jadi semakin BERANI, SEMANGAT serta
Berubah perangai-peragai yang buruk itu,
ke sebaliknya.


Bottom of the Ocean

Azam aku pada tahun baru ini,
Adalah untuk berubah LEBIH BAIK daripada sebelum ini...
InsyaALLAH.
Aku hanya merancang dan ALLAH telah tetapkan...

GOODBYE 2010 , HELLO 2011 ..




No comments: